Massage

Massage bruger jeg generelt til behandling og forebyggelse af spændinger, smerter og ømhed i musklerne. Dine muskler virker ved af bruge ilt og næring som de får gennem blodet. Dine muskler forbrænder ilten og næringen og energien der er udvundet bruges til at bevæge dig.  Når musklerne forbrænder, opstår der kuldioxid og vand som restprodukter, som igen transporteres væk ved hjælp af blodet.

Spænder du over længere tid, vil du forhindre dine blodbaner i at forsyne muskerne med ilt og næring samt i at lede affaldsstofferne væk fra musklen igen.  På den måde kommer muskerne til at mangle ilt til forbrændingen og der sker en ophobning af kuldioxid og vand i musklen. Når der sker en ophøbning på den måde, vil musklen være meget øm og anspændt og der kommer muskelinfiltrationer og myoser.

Massagekan bruges til at afhjælpe og lindre bl.a.

• smerter i nakken
  • smeter i skuldre
  • smeter i ryg og lænden
  • muskelspændinger generelt
  • væskeophobninger under graviditet
  • småskader
  • trætte og ømme muskler
  • gener som følge af graviditet
  • gener som følge af dårlige arbejdsstillinger

Massage bruger jeg også til behandling af en række kroniske muskelsmerter som følge af

• diskosprolaps
  • skæv rygsøjle
  • behandling af akutte muskellidelser som hold i nakke og lænd

Dårlige arbejdsstillinger og monotone bevægelser som for eksempel stillesiddende arbejde foran computeren, øger risikoen for spændinger og myoser, der kræver massage. Der kan dog også være psykiske og stressrelaterede årsager til dine spændinger.

Kontakt mig for at høre om massage som behandlingsform.